Blowguns Forum banner

Blaaspistoolvissen in mijn achtertuin.

2K views 25 replies 3 participants last post by  jivaroman  
#1 ·
De rivier staat laag en de karpers paaien. Ik haal er altijd graag een of twee voor de tuin. Vandaag heb ik een grote geland, misschien heb ik er geen twee nodig. Ik heb er ongeveer 20 minuten mee gevochten voordat ik hem aan wal kreeg.

#2 ·
Vandaag heb ik maar een paar gizzard shad gevangen. Het ijs is er nog steeds niet af. Ik denk dat het in de komende dag of twee wel zal zijn. Het is alleen open bij de oever. Normaal gesproken krijgen we pas in mei karpers die paaien. Heb er een paar geslagen en de stinkende vissen op het ijs gegooid voor de Amerikaanse zeearenden en meeuwen. Ik rook karper! Zou de jouwe voor de roker hebben bewaard.

#4 ·
Het enige wat ik vandaag kreeg, waren een paar gizzard shad. Het ijs is er nog steeds niet af. Ik denk dat het in de komende dag of twee wel zo zal zijn. Het is net open bij de kust. Normaal gesproken krijgen we pas in mei karpers die paaien. Heb er een paar geslagen en de stinkende vissen op het ijs gegooid voor de Amerikaanse zeearenden en meeuwen. Ik rook karper! Zou de jouwe voor de roker hebben bewaard.

Image
Ik kan je er een paar sturen..😂🤣😂🤣 Karpers zijn zo ongeveer de enige vissen in de benedenloop van de Carson River. Niemand eet de vissen uit de Carson vanwege alle mijnbouw stroomopwaarts. De Carson stroomt langs de Comstock, (Virginia City) er zit nog steeds veel kwik in de grondwaterstand van al die mijnbouw. Alleen goed voor de tuinbouw. Ik zou ze hier aan de Amerikaanse zeearenden schenken, maar ze lijken ze niet te willen.

#5 ·
Ongeveer drie of vier dagen in mei kan ik er letterlijk overheen lopen. Ze zijn hier zo dik. lol. De Buffalo-paai is een paar weken eerder en is altijd wisselvallig. Soms komen ze niet eens boven water, dus je weet niet dat ze aan het paaien zijn. Dat buffelvlees is geweldig! Ik wist niet dat ze wit vlees hadden. Een paar jaar geleden wat gekregen en ze gefrituurd, ze waren fenomenaal.

#6 ·
IJs weg! Je kunt letterlijk over gizzard shad lopen die vandaag voorbij zwemmen. Het vereist absoluut wat talent en weten hoe ver je kunt schieten. Ik heb het geprobeerd met de 7 inch dart en ik kan ze tot 10 yards ver krijgen, zolang ze bovenop het water zijn. Als ze meer dan 6 inch onder water zitten, lukt het meestal niet. Ik dacht dat ik mijn 15 inch dart zou proberen. Ik kon zien dat ik ze onder water raakte, waarschijnlijk een halve meter diep, maar ik kreeg ze niet omhoog en dat was misschien op 5 yards. Ik wachtte tot ze een paar meter van de steiger waren, misschien maximaal 10 voet als ze een halve voet onder water zaten. Vallen en opstaan, dat is zeker. Ze maken geen kans als ze dicht bij het oppervlak zijn of slechts 2 tot 3 inch onder water. De eerste grote die ik schoot, moest een halve voet onder water zitten en zat letterlijk recht onder me. De andere grote die ik schoot, was waarschijnlijk drie of 5 tot 6 voet verderop en minstens een halve voet onder water.

Image

ze vochten echt goed. Het duurde ongeveer 3 tot 5 minuten om ze te spelen, omdat ik niet wilde dat ze eruit zouden trekken en geen net had.

Image

Image

Mijn arme blaaspistool begint naar vis te stinken en wordt afgetuigd. Ik heb zelfs mijn 15 inch dart afgevuurd op een enorme school op ongeveer 20 tot 25 yards afstand die uit het water brak. Raakte er een, maar die trok zich natuurlijk meteen terug...lol. Nu weet ik waarom ik Tim Wells 2' en 3' darts heb zien gebruiken.

#9 ·
Zijn die elften goed te eten? In de jaren 80 gingen een paar vrienden van mij en ik naar de Nimbus Dam aan de American River (Californië) om op elft te vissen. We vingen er eigenlijk geen, maar er waren veel andere vissers die er wel vingen, en ze waren heel bereid om ze aan ons te geven omdat ze ze niet de heuvel op wilden dragen. Mijn vriend Rocco rookte ze en we plukten het vlees. Het leek wel een erg gratenrijke vis. Maar de elft van de American River in Californië is vast heel anders dan de elft in jouw staat.

#12 ·
Ja, ik ben gisteravond weer naar beneden gegaan en heb er geen enkele gezien! Doet me denken aan de karpers en de buffels, ze zijn er een dag of twee en dan zijn ze weg. De karpers waren vorig jaar een paar weken in de buurt, wat me verbaasde. Heb de buffels echter nooit gezien. Dat zijn degenen waar ik naar op zoek ben, het lijkt erop dat het elk jaar wisselvallig is met buffels en normaal gesproken zie ik ze nooit. Als ik ze zie, vul ik mijn vriezer, want ze hebben heerlijk smakelijk wit vlees.

#13 ·
Dus mijn grote vraag is hoe diep ik onder water kan schieten? Het lijkt erop dat met mijn zelfgemaakte pijlen, zodra de bal een halve voet onder water komt, de pijl genoeg snelheid verliest om de klus niet te klaren. Toen ik overstapte op de 15-inch pijlen, kreeg ik geen volledige schoten, behalve 2 tot 3 keer. Dringen de Slockmaster conuspijlen vissen 3 tot 4 voet onder water binnen? Ik vraag me gewoon af of de conuspijlen minder weerstand hebben in het water en vissen veel dieper kunnen binnendringen dan mijn zelfgemaakte zinkende rubberen balpijlen? Het lijkt erop dat mijn 7-inch pijlen, zodra ze een halve voet onder water komen, flink vertragen. De 15-inch pijlen vertragen ook zodra ze 2 voet onder water komen. Ik vraag me gewoon af of de conuspijlen hun energie dieper onder water behouden dan die van mij? Ik zag dat Tim Wells een paar experimentele twee- en drie-voeters had en ik vermoed dat zijn pijlen waarschijnlijk niet zo goed standhouden als ze diep onder water gaan? Ik neem aan dat zodra die kegel het water raakt, het is alsof je remt in een funny car.

#14 · (Edited)
De karpers die ik schiet, zwemmen meestal met hun rug boven het water, en de rivier staat momenteel erg laag, op sommige plaatsen minder dan 30 cm diep. Als de rivier hoog staat, schiet ik niet op ze. 15 cm water vertraagt de pijl te veel om hun taaie schubben te doorboren. Mijn vispijlen zijn slockmaster, 30 cm vispijlen. Ik merkte dat mijn zelfgemaakte bamboepijlen te licht waren.

#15 ·
Bedankt voor de reactie! Ik heb net een dart van 31 inch gemaakt...lol. Ik schoot door een kartonnen doos op 5 meter afstand en hij blaast de bal er meteen af en de dart landt ongeveer 10 voet achter de doos. Hij raakt consequent ongeveer 4 inch laag op 5 meter, maar ik zit precies goed op 3 meter zonder een hold over. Ik zou aannemen dat darts goed zijn voor 3 voet diep. Ik weet zeker dat hij zal verdraaien als een krakeling de eerste vis die ik ermee heb geslagen though.lol. Ik belde vanochtend Slock Master. Ik vroeg ze of de black mamba al binnen was in een echte 6 voet en ze vertelden me over nog twee weken op zijn hoogst. Toen vroeg ik ze het hemd van het lijf over hun visdarters. Ze vertelden me in feite precies hetzelfde wat ik ervoer, dat na ongeveer 6 inch waterpenetratie met een kegel, hun dart enorm vertraagt tot het punt waarop je waarschijnlijk je vis niet zult krijgen, net zoals ik ervoer. Dus hoewel ik uiteindelijk een aantal van hun darts zal bestellen om het te proberen, klinkt het er niet naar dat ze dieper water penetreren met een plastic kegel. Goed om te horen, want mijn maatje vertelde me dat ze drie en 4 voet diep op visdoelen in een zwembad schoten en recht door hun schuimvisdoelen gingen, wat ik moeilijk kon geloven na mijn ervaring met de zware rubberen bal darts die ik maakte. Ik realiseer me dat de ronde bal het water niet zal snijden zoals een driehoekig hout, maar ik kan moeilijk geloven dat die darts drie of 4 voet in het water kunnen gaan als ik ze met pijl en boog op 45 pond en superzware pijlen heb geschoten en ze op die diepte op afstand van vissen heb zien afketsen.

Image

Ik heb het zeker voor gimmick en entertainment gemaakt en ontdekte dat het eigenlijk geweldig werkt...lol. Ik heb de kleerhanger zo goed mogelijk rechtgetrokken. Hij is zeker niet recht. Ik denk dat het niet hoeft, want hij lijkt tot 5 meter afstand behoorlijk goed te raken.

#16 ·
#21 ·
Ik heb net op mijn andere bericht gepost over de vraag hoe ver onder water ik vissen kan schieten. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat als je kegel of kogel een voet onder water komt, de kans om de vis te vangen minimaal is. Ik heb er misschien een paar gevangen die iets dieper zaten, maar voor mij was het waarschijnlijk geluk als ik het wel deed, en dat met een langere pijl. Met mijn pijlexperimenten denk ik dat de 15-inch pijlen er een paar gevangen zouden kunnen hebben die dichter bij anderhalve voet onder water zaten, maar dat komt omdat het een 15-inch pijl is. Ze zijn zeker niet zoals een zware glasvezel vispijl die voor pijl en boog wordt gebruikt. Ze lijken vrij snel hun kracht te verliezen als de hoekpijl het water raakt. Dus toen ik mijn leercurve besefte en de wiskunde in mijn hoofd deed, hoe lang mijn pijl was en hoe diep ik dacht dat de vis zat, gingen mijn kansen enorm omhoog. Dus met een 15-inch pijl zou ik zeggen dat 2 voet het absolute maximum is dat je een vis onder water zou willen schieten. De kleine 7-inch pijlen waren echt op de limiet na ongeveer een voet onder water. Ik kan niet wachten om die 31-inch pijl te gebruiken, ik weet zeker dat hij maar één keer gebruikt zal worden en als een krakeling verdraaid zal zijn, dus ik kan hem beter bewaren voor een geweldige vis!

#23 ·
Vandaag een enorme gar gevangen. Hij was ongeveer 38+ inch. Ik heb hem nooit gemeten. De rug was volledig uit het water en waarschijnlijk een schot van 8 tot 10 yards. De pijl ging er nooit helemaal doorheen, maar bleef er de hele tijd in zitten. Geen foto, sorry.lol Ik had een super korte pijl geladen. Ik zou zeggen dat hij misschien maximaal 7 inch was. Toen ik schoot, ging mijn pijl denk ik misschien 2 inch het water in voordat ik de vis raakte, hij wikkelde zich zelfs om de boomstam onder water toen ik naar boven rende om een net te halen. Ik heb mijn slip gewoon helemaal losgedraaid toen ik naar boven rende om een net te pakken. Waarschijnlijk een goed gevecht van 10 minuten.

#24 ·
Het is me gelukt! Het water is gezakt en ze zijn vandaag voor de derde keer dit jaar weer begonnen met paaien. Er is geen overstroomd hout meer waar ze zich in kunnen verstoppen. Ik zag deze hier ongeveer 45 minuten geleden onder de steiger en sloop tot ongeveer 8 meter. Haalde drie keer diep adem voordat ik de dart liet vliegen. Ik dacht eigenlijk dat ik hem een paar seconden had gemist, en toen zag ik de lijn scheuren. Ik zou zeggen dat het me een goede 15 minuten kostte om hem binnen te halen. Hij ging twee keer heen en weer over de rivier. Ik kon niet bedenken waarom het zo moeilijk was om hem binnen te halen, tot ik me realiseerde dat ik vergeten was de lijn door het oogje op de hengel te halen, dus ik vocht er direct vanaf de molen mee. Wat een circus, maar ik heb hem binnen. Ik heb hem gevuld en in de vriezer gegooid om te roken. Geen grote zoals de andere, maar ik dacht dat het de enige manier was om een ​​halve kans te hebben om hem met mijn blaaspijp binnen te halen. Ik heb die dart vlijmscherp geslepen voordat ik hem gebruikte, dus ik denk dat dat de sleutel is. Het lijkt erop dat hij de ribben heeft gehaald, maar hij is niet door de ribben gebroken. Trok de harpoen terug en hield hem in feite op zijn plaats door de huid aan de binnenkant vast te pakken. Ik gok dat ik hem waarschijnlijk uit het water had kunnen tillen toen hij vastgebonden was, maar ik wilde niet het risico lopen mijn vis te verliezen. Ik heb mijn dart ook behoorlijk goed gebogen. Ik heb het boemerang-achtige ding weer rechtgebogen voor de foto.